Qleano

Qleano hjälper dig till en smidigare, snabbare och enklare flytt

Qleano har fått 558 omdömen (Snittbetyg: 4.1)

Tallkullens HVB hem
augusti 2021
Qleano svarade:
Hej, Tack snälla för ert omdöme! Så roligt att se att ni är nöjda med tjänsten från oss! Om det funnits något vi kunnat göra för att förtjäna den sista stjärnan, är vi tacksamma om ni ville maila oss om det, så att vi kan bli ännu bättre på det vi gör :) Ha en härlig dag! Vänligen, Natalia
Tony kjäll
augusti 2021
Qleano svarade:
Hej Tony, Tack snälla för ditt omdöme! Härligt att se att du är så nöjd med städningen, det är allt vi vill :) Varmt välkommen åter! Vänligen, Natalia
Lolita
augusti 2021

Väldigt noggranna! Lätt den bästa flyttstödningen jag fått!

Qleano svarade:
Hej Lolita, Tack snälla för ditt omdöme! Så oerhört roligt att höra, vi är glada att vi kunnat underlätta för dig i din flytt :) Önskar dig en fin dag, och välkommen åter! Vänligen, Natalia
Helena Dössing
augusti 2021

Proffsigt utfört.
Besiktning godkänd. Mycket jobb för Städarna.
Trevligt bemötande bokning.
Rekommendationer dessa

Qleano svarade:
Hej Helena, Tack snälla för ditt omdöme! Så roligt att höra att du är nöjd med allt från bemötandet vid bokning till städresultat - precis som det ska vara :) Önskar dig lycka till i ditt nya hem, och varmt välkommen att återkomma vid din nästa flytt :) Vänligen, Natalia
Bengt Lindberg
augusti 2021
Flyttstädning av villa på 127 kvm i Borlänge, 30/7

Min fru och jag hade under 2020 bestämt oss för att flytta från villan och till en lägenhet i Uppsala.

Eftersom vi inte är några tonåringar längre (73, … Visa mer

Min fru och jag hade under 2020 bestämt oss för att flytta från villan och till en lägenhet i Uppsala.

Eftersom vi inte är några tonåringar längre (73, 59 år) ville vi anlita ett städbolag för den slutliga flyttstädningen. Efter en del övervägande valde vi Qleano. Företaget hade ett mycket trevligt bemötande vid de inledande kontakterna, vilket bådade gott.
Desto mera besvikna blev vi när vi granskade städningens kvalitet. Städningen var så uruselt utförd att vi lika gärna hade kunnat göra allt själva och sparat de 4300 kr som den kostade. Inför slutbesiktningen av köparen före tillträdesdagen den 2/8 2021, blev vi därför tvungna att två gånger åka från Uppsala till Borlänge och göra om stora delar av företagets städning. Totalt lade vi ner 2x 6 timmar, dvs 12 mantimmar, för att huset skulle vara någorlunda städat inför köparens kontroll.
Här nedan följer ett axplock av de brister som vi kunde konstatera efter Qleanos insats.

Damm under fönsterbrädorna.

Damm i dörrspeglar på två dörrar.

Damm på hoplindad skarvsladd till torktumlare.

Fett kvar på fläktens häll samt under fläktgallret.

Dammiga kopparrör i grovköket.

Vattenpöl på golvet i rosa badrummet. Vattnet har sugits upp i båda dörrfodrens
ändträ. Hade orsakats av ett felinställt flödesreglage av duschen, vilket hade lett till att rester av vattnet i duschslangen efter avstängning hade runnit ut på golvet efter att städbolaget lämnat huset.

I grovköket har det inte rengjorts vid vattenintaget och under fjärrvärmelådan.

Rester av stålull i golvbrunnen i duschen och på golv.

Ej rengjort mellan gummiflänsarna
i tvättmaskinens öppning.

Termostat på flera element ännu fulla i damm.

De lyfte inte på plåten på dubbelelememtet och tog bort dammet.

Vi hade satt in nya, obrukade toarullar på respektive badrum. De var väck när vi kom på vår koll! Städarna hade helt sonika tagit bort dem.

Parketten i vardagsrummet var inte fukttorkat alls. Vi fick byta vatten fyra gånger(!) efter att vi fukttorkat golven i huset. Snacka om fuskjobb!

Elementen hade ej dammats på baksidan.

Ventilationsstosarna hade ej rengjorts.

Eftersom vi är av den sorten att vi står för våra åtaganden kommer vi att betala fakturan i sin helhet, trots det mycket dåliga arbete företaget utfört. Vi har heller inte kunnat utnyttja den garanti som företaget har på omstädning vid dålig städning, detta då tiden var för kort från städning till besiktning av köparen. Vi hade helt enkelt inte hunnit besikta städningen en gång till.

Qleano svarade:
Hej Bengt, Tack för ditt omdöme! Jag är så ledsen av att läsa det du skriver. Jag beklagar verkligen att städningen inte var bra och inte levde upp till förväntningarna - så ska det självklart inte vara. Missarna du beskriver är givetvis inte okey - de är alla punkter som ingår i vårt städ enligt vår checklista. Vi hade såklart värdigt gärna sett att ni kontaktade oss om detta så vi fått chans att åtgärda det enligt den garanti vi erbjuder. Garantin är ju just för er skull, att ni ska slippa städa om något skulle missas, och även för nya ägarens skull om de skulle upptäcka något vid inflytt. Många gånger kan vi komma ut med mycket kort varsel så hade ni bara hört av er om detta så är jag helt säker på att vi kunnat lösa det omgående till er så att ni hade sluppit. Gör vi fel eller missar saker vill vi självklart få chansen att rätta till det. Är det så att ni tagit några bilder på missarna? Om så är fallet får du gärna maila dem till oss på support@qleano.se så att vi kan kika på och logga detta. Så många missar är såklart aldrig okey och är något vi måste ta upp med det aktuella städteamet för att komma underfund med hur detta kunnat missas, så att det inte händer igen. De städteam som inte sköter sig och håller uppe kvalitetsnivån får heller ej längre städa för oss, då det är oerhört viktigt att vi får veta direkt om det är något. Jag ber återigen verkligen om ursäkt för detta och för er upplevelse som inledningsvis var så bra. Det är verkligen jättetråkigt att se att den bilden ändrats så mycket pga dessa missar, som naturligtvis inte heller ska ske. Återkom gärna till vår mail med underlagen, så jag kan kika på detta! Vänligen, Natalia
Gunn Angin
augusti 2021
Qleano svarade:
Hej Gunn, Tack snälla för ditt omdöme, så roligt att höra! Vänligen, Natalia
Peter
augusti 2021

Allt fungerade bra. Firman kom punktligt och resultatet var bra.

Qleano svarade:
Hej Peter, Tack för ditt omdöme! Så roligt att höra att allt var bra och att du är nöjd med tjänsten :) Ha en fin vecka! Vänligen, Natalia
Kevin
juli 2021
Qleano svarade:
Hej Kevin, Tack så mycket för ditt omdöme, så roligt att se att du är nöjd! Önskar dig en fin vecka! Vänligen, Natalia
Michael Lauricella
juli 2021

Dom har varit hur bra som helst. Hann inte se huset då de nya ägarna tillträde dagen efter.

Qleano svarade:
Hej Michael, Tack snälla för dina ord, så härligt att höra att du är så nöjd med vår tjänst! Varmt välkommen åter! Vänligen, Natalia
Pernilla Kindberg
juli 2021
Qleano svarade:
Hej Pernilla, Tack så mycket för dina 5 stjärnor, det gör oss så glada att se att du är nöjd :) Välkommen åter! Vänligen, Natalia