Qleano

Qleano hjälper dig till en smidigare, snabbare och enklare flytt

Qleano har fått 558 omdömen (Snittbetyg: 4.1)

Lisa Tegerot
januari 2021
Qleano svarade:
Hej Lisa, Tack snälla för ditt omdöme, så roligt att se att du är nöjd! Jag kan inte se att du varit i kontakt med oss efter städningen, men om det är något specifikt som gör att vi inte får den där sista stjärnan får du gärna höra av dig så att vi kan bli ännu bättre! :) Önskar dig en god fortsättning på det nya året! Vänligen, Natalia på Qleano
Monique Hörnquist
januari 2021

Vi anser att alltför många anmärkningar på städningen framkom vid hyresbolagets städbesiktning. Det hade slarvats på många ställen. Priset höjdes dessutom med … Visa mer

Vi anser att alltför många anmärkningar på städningen framkom vid hyresbolagets städbesiktning. Det hade slarvats på många ställen. Priset höjdes dessutom med dryga 30 %.

Qleano svarade:
Hej Monique, Tack för ditt omdöme! Så tråkigt att höra att du är missnöjd med städningen. Jag kan inte se att du varit i kontakt med oss angående någon reklamation av städningen - vi har ju en garanti där vi givetvis hade velat åtgärda detta isåfall. Angående extradebiteringen så gällde detta som vi förklarade för dig, att specifika delar av din bostad var utöver normalt skick där det krävdes extra tid och arbete för att kunna lämna garanti på dessa delar - något vi alltid vill kunna lämna vid våra städningar. Detta går vi alltid igenom med kunden i de få fall det händer, och ingenting görs utan kundens samtycke - något vi fick av dig i detta fall. Det är synd att du ändå känner sig besviken på vår tjänst och jag önskar att vi hade fått chansen att göra rätt för oss här om det var så att något missades vid städningen. Önskar dig en god fortsättning på det nya året! Vänligen, Natalia på Qleano
Daniel Martinez
december 2020
Qleano svarade:
Hej Daniel, Tack snälla för ditt omdöme, så härligt att se att du är så nöjd att vi fått full pott från dig! Det glädjer oss! Ha en fin dag, och god fortsättning på julen! Vänligen, Natalia på Qleano
Oya Berlin
december 2020
Qleano svarade:
Hej Oya, Tusen tack för ditt omdöme - så roligt att se att du är så nöjd med vår tjänst! Finns det något vi kunnat göra bättre för att förtjäna din sista stjärna, vore vi tacksamma för feedback så att vi kan bli ännu bättre på det vi gör :) Önskar dig en god jul! Vänligen, Natalia på Qleano
Linda Persson
december 2020
Qleano svarade:
Hej Linda! Tack för ditt omdöme till oss! Det glädjer mig att se att du är nöjd med städningen! Finns det något vi kunnat göra bättre för att förtjäna din sista stjärna, får du gärna höra av dig så att vi kan bli ännu bättre på det vi gör! :) Önskar dig en riktigt fin jul! Vänligen, Natalia på Qleano
Inga Henricsons God man, Pia Lillieborg
december 2020

De kom och fixade det, trots att det var svårt. Trevliga killar

Qleano svarade:
Hej Inga, Tack snälla för ditt omdöme! Så roligt att läsa att allt gått bra med flytten av pianot, hoppas det spelas mycket på i sitt nya hem! :) Ha en riktigt fin helg och god jul! Vänligen, Natalia på Qleano
Josefine
december 2020

Qleano hade ett bra bemötande och hjälpte oss med det problem som uppstod med underentreprenören (städföretaget GeoStäd). Geostäd anser jag inte vara en … Visa mer

Qleano hade ett bra bemötande och hjälpte oss med det problem som uppstod med underentreprenören (städföretaget GeoStäd). Geostäd anser jag inte vara en städfirma som snabbt återkopplar och lämnar ut information om läge i bostaden som städas. Vi fick endast veta att den som städade hade skadat handen men fick ingen information om att ugnen var trasig eller att mestadels av städningen var kvar, 6 timmer efter börjad. När vi ringde svarade de och klickade oss, så vi kom aldrig fram och fick själva "jaga" för att få information. Även vår granne som stannade i lägenheten med den som skadat sig försökte nå städföretaget och bad dem även att meddela oss om situationen, vilket de inte gjorde.
När företaget kom på morgonen skickade de en ensam städare som inte kunde språket. Det fanns inte med någon som kunde informera om det var något städare behövde veta.
Långsam städning - på 6 timmar hade städaren tvättat alla fönster och överskåpen i köket. Man behöver vara två städare på plats för ett sånt jobb för att hinna.
Qleano tog över hanteringen av ärendet och hjälpte oss att slutföra uppdraget, samt tog över kontakt med städföretaget Geostäd. Positivt bemötande från dem.

Qleano svarade:
Hej Josefine, Tack snälla för ditt omdöme, det betyder mycket för oss! Vi är så ledsna för olyckan som skedde i ert hem, både för er skull såklart och för vår städpersonal som fick uppsöka akuten. Jag beklagar verkligen att upplevelsen av den berörda städfirman inte var bra och att ni känner att ni inte fick tilllräcklig och bra information om situationen. Så ska det såklart inet vara, och det tar vi till oss för att bli bättre. Det blev ju en lite speciell situation här och städteamet försökte lösa det så bra de kunde där med ny personal nästa dag för att vi ändå skulle kunna genomföra städningen åt er, men i tider kring jul är det mycket uppbokat varför de inte kunde skicka ut fler än en person dagen efter. Att språket brister hos många är tyvärr för att städbranschen är överrespresenterad av utlandsfödda idag - men det är därför vi finns och kan medla vid sådana tillfällen. Hoppas att allt under omständigheterna känns bra, och som du vet är vi i full gång med att ersätta det som är skadat med nya ägaren. Önskar dig en fin helg, och en riktigt god jul! Vänligen, Natalia på Qleano
Elsie Larsson Fernquist
december 2020

Var mycket bra städat,kvinnan som utförde jobbet var mycket tillmötesgående

Qleano svarade:
Hej Elise, Tack för ditt omdöme! Så roligt att höra, det glädjer oss att du är så nöjd! Ha en riktigt fin dag och välkommen tillbaka! Vänligen, Natalia på Qleano
Angela Jönsson
december 2020
Flyttstädning av lägenhet på 34 kvm i Göteborg, 11/12

Golvlister ej avtorkade, damm bakom element och fläck på golv tycker inte jag är okej när man har städat ett tomt rum på 34 kvadrat. När det sedan påpekades, … Visa mer

Golvlister ej avtorkade, damm bakom element och fläck på golv tycker inte jag är okej när man har städat ett tomt rum på 34 kvadrat. När det sedan påpekades, tycker jag att det hade varit schysst med ett mindre avdrag på fakturan, men det var inte möjligt.

Qleano svarade:
Hejsan Angela! Vill börja med att verkligen beklaga att städningen inte blev godkänd vid första städtillfället. Det är givetvis någonting som vi alltid strävar efter. Garantin som finns för er kunder innebär att vi kommer tillbaka helt kostnadsfritt inom 1-3 arbetsdagar och åtgärdar städmissar. Vi har dessa rutiner för att ni kunder aldrig ska behöva städa om själva och det är alltid någonting som vi erbjuder. Vi har självklart tagit till oss ert ärende ni haft med oss och lovar precis som då att vi ska se över städrutinerna med berörd städfirma. Önskar dig en fortsatt fin tisdag! Mvh Anna, Qleano
Ann Iversen
december 2020

Trevlig personal som kom i god tid. Allt utfört enligt överenskommelsen. Vi är nöjda!

Qleano svarade:
Hejsan Ann och stort tack till dig för detta fina omdöme! Glädjer oss att få höra att ni är nöjd med tjänsten. Önskar dig en fortsatt fin tisdag och God Jul! Mvh Anna, Qleano