Rashel Transport AB

Hälleforsnäs

Rashel Transport AB har fått 37 omdömen (Snittbetyg: 4.2)

Cecilia Rosenqvist
september 2024

Snabb och snäll chaufför Bra företag

Rashel Transport AB svarade:
Hej Cecilia! Din utvärdering är mycket uppskattad! Rashel transport AB 🙏
Ingred
september 2024
Rashel Transport AB svarade:
Hej Ingred! Din utvärdering är mycket uppskattad! Rashel transport AB 🙏
Samuel
september 2024
Rashel Transport AB svarade:
Hej Samuel! Din utvärdering är mycket uppskattad! Rashel transport AB 🙏
Samuel
augusti 2024
Rashel Transport AB svarade:
Hej Samuel! Din utvärdering är mycket uppskattad! Rashel transport AB 🙏
Cornelia Dahlberg
augusti 2024
Bohags- och flygeltransport till Norrköping via Trosa

Varning för Rachel Transport!

Genom Servicefinder slöt jag avtal med flyttfirman Rachel Transport AB I april 2024, i god tid inför planerad flytt den 19 … Visa mer

Varning för Rachel Transport!

Genom Servicefinder slöt jag avtal med flyttfirman Rachel Transport AB I april 2024, i god tid inför planerad flytt den 19 juli. Anledningen till valet av firma var att jag litade på Servicefinder, att de finns för att kunden ska vara trygg med att de förmedlar kontrollerade och seriösa företag.

Jag hade flertalet samtal med chefen Elias Hanna på Rachel Transport AB som bekräftade att allt var i ordning enligt nämnda skriftliga konversation, så sent som den 16 juli. Den 18 juli strax efter kl 18 ringer Elias och undrar om vi kan tidigarelägga flytten till kl 20 samma dag, alltså dagen innan den sedan länge planerade flytten. Katarina svarade att det inte var möjligt att plötsligt ändra flyttdatum eftersom hon organiserat personlig hjälp både i villan i Öje och med mottagandet i lägenheten i Lagnö eftersom hon inte skulle hinna resa dit i samma takt som flyttbilen. Den hjälpen kunde inte ändras med så kort varsel.
Jag organiserade och skulle betala min väninna Katarinas bostadsflytt och vår överenskommelse var att min son i Norrköping i gengäld skulle få hennes flygel. Chef Elias fick flertalet foton på flygeln inkl. mått via sms.
Motivet till det plötsligt brutna avtalet var att flyttfirmans stora bil plötsligt befann sig i Spanien och de hade bara den mindre lastbilen i Sverige, där Katarinas överenskomna saker inkl. flygeln med all sannolikhet inte hade fått plats.
Nu skjuter Elias upp flytten till den 22 juli kl 7, men dyker inte upp. Istället ringer hans chaufför Achmed från Holland och meddelar att Tyskland har stängd gräns fram till kl 22 på söndagar varför han kommer bli försenad, men lovar att komma den 23 juli. Eftersom jag kört sträckan till Spanien från Sverige några gånger vet jag att Holland är en stor omväg. Jag har aldrig hört talas om stängd gräns mellan Holland och Tyskland på söndagar förutom kanske någon gång under pandemin.

Ingen flyttbil kommer på tisdag heller, Katarinas tågbiljett till dottern som hjälpt till med flytten brinner inne och hon måste köpa en ny, mycket dyrare biljett eftersom dottern inte har möjlighet att vara kvar längre. Katarina, 66 år och höftopererad, står nu ensam med flyttlasset.

Chef Elias hade långt tidigare frågat Katarina om hennes man kunde hjälpa till att bära och hon svarade att hon är änka. Chefen undrade då varför han hade dött.
Flytten skjuts upp för 3:dje gången och skall nu ske på förmiddagen nästa dag. Ingen kommer då heller och chefen meddelar att de blivit stoppade på E4:an norr om Gävle i 3 tim, men lovar vara framme kl 13. Chefen med 2 chaufförer kommer äntligen kl. 15:30, men när Elias ser beskrivet bohag meddelar han direkt att det tar för lång tid att lasta, 2 dagar (nya flyttfirman klarade lastningen på 5 tim). Chef Elias menar även att bohaget inte får plats i bilen, så de kör helt sonika därifrån med tom bil. Katarina antar att han inte ville fylla den gamla bilen eftersom de knappt orkade upp för backen när den var tom. Jag har ett kort samtal med Elias innan hans märkliga reaktion där jag ber honom i alla fall ta det som får plats i bilen, men han är på uselt humör, klagar över dålig förtjänst med denna flytt och vägrar. Han påstod att jag sagt att det var en student som skulle flytta några få saker.
En av chaufförerna tar innan avfärd Katarina åt sidan och ber om ursäkt och menar att hon ska välja ett annat flyttbolag - 5 dagar efter planerat flyttdatum.

Rachel Transport saknade rullbrädan som behövs för en flygeltransport. Chef Elias säger plötsligt, på plats, att det behövs 5 man för att lyfta flygeln. Vid tidigare flygeltransporter har det räckt med 3, vilket var avtalat via offerten. Chef Elias säger att de 3 som nu kommit inte är starka nog för att orka lyfta. Katarina säger att det var uppenbart att de inte visste hur man demonterar en flygel, vilket Elias försäkrade mig att de kunde via tel-samtal.
Katarina står åter ensam 5 dagar efter avtalat flyttdatum och nu blir det verkligen panik, städfirma är bokad och nya ägarna till huset skall flytta in. Hon säljer snabbt flygeln till kyrka i närheten som betalar 25 000:- för den och får tag i en ny flyttfirma i sista stund som kan köra 2 dagar senare till en kostnad av 25 000:-, men bara till Lagnö, inte till Norrköping dit fler saker än flygeln skulle köras.
Eftersom flygeln är värderad till mellan 20 - 30 000:- kräver jag nu Rachel Transport AB på 17 000:- i mellanskillnad: 25 000 - 8 000 = 17 000.
Katarina kräver mellanskillnaden till dotterns tågbiljett á 2 000 - 800 = 1 200:-
Eftersom flyttbilen inte gick till Norrköping gick jag dessutom miste om Katarinas snöslunga, värde 3 500:- och en motorsåg, värde 1 500:- som jag skulle köpa, samt en vacker gammal dalaklocka.

Rashel Transport AB svarade:
Tack
nidzar niksic
juli 2024

Trevligt och proffsigt personal

Tony Rogenius
juli 2024
Flytthjälp från Haninge till Åre

Detta är det sämsta företag jag någonsin har anlitat!!
• obefintligt med kartonger och material.
• orutinerad personal (slarviga)
• Ville höja priset … Visa mer

Detta är det sämsta företag jag någonsin har anlitat!!
• obefintligt med kartonger och material.
• orutinerad personal (slarviga)
• Ville höja priset flera gånger!
• krävde förskottsbetalning!

Jag var oerhört tydlig i min förfrågan och kommunikation med företaget avseende arbetsbeskrivning och omfattning.
Detta bekräftades per Mail innan påbörjat arbete. Jag påvisade nyttan av att träffas innan flytten skulle utföras för att Elias skulle få möjligheten att se lägenheterna och själv bedöma omfattning med antal kartonger och tid som krävs för arbetet.
Detta avvisade han och var övertygad om att det inte var nödvändigt.

När de väl dyker upp är det endast 2 av 3 personer som är erfarna av denna typ av arbete. Den 3e packar tex. Glas liggandes direkt ner i kartongen utan något som helt omslag runt glasen.
De hade med sig ca 30 kartonger för att packa två lägenheter med total yta av 140kvm. Jag fick åka vändor fram och tillbaka till Biltema för att köpa 70 flyttkartonger till! Jag fick även köpa omslagspapper och bubbelplast, tejp och nästan allt material som krävdes. De hade med sig extremt lite material för det arbete som ska utföras!
Det värsta var att Elias påtalade hur mycket mer arbete som krävdes mot vad han hade räknat på.. Han ville ha höjning av priset till nästan det dubbla av vad vi överenskommit. Han krävde betalning av arbetet innan det var slutfört för att ha pengar till diesel.
😡
Det är helt uppenbart att han försöker lura sina kunder och kräva ett högre pris innan slutfört arbete när kunden står i en beroendeställning till företaget!

Jag önskar att han får näringsförbud och att företaget försätts i konkurs!!

Rashel Transport AB svarade:
Hej Tony ! Din utvärdering är mycket uppskattad! Det är verkligen olyckligt att du inte uppskatar företagets ansträngningar och engagemang under de tre dagarna arbete. Varför du förnekar att företaget stod för kostnaderna för lådorna och packpappret o drogs från det överenskomma beloppet, samt tillhandahöll en lastbil med en kapacitet på 65 kubikmeter för en sträcka på 800 kilometer, allt detta till en blygsam summa som gavs som en gåva i samband med din återförening med din före detta fru. Om det har uppstått något missförstånd eller om jag har lämnat några negativa kommentarer, ber jag om ursäkt för det och betonar att jag inte menade att vara stötande. Jag önskar er fortsatt framgång i ert arbete. Tack igen, och jag önskar dig också lycka till i ditt personliga och professionella liv. Rashel transport AB
Eva
juli 2024
Rashel Transport AB svarade:
Hej Eva! Din utvärdering är mycket uppskattad! Rashel transport AB
Murat
mars 2024

Vi var jättenöjda med den tj

Rashel Transport AB svarade:
Hej Murat! Din utvärdering är mycket uppskattad! Rashel transport AB 🙏
Jessica
mars 2024

Jättebra dialog och tydlig med avstämningar innan, samma dag och vid leverans. Rekommenderas.

Rashel Transport AB svarade:
Hej Jessica ! Din utvärdering är mycket uppskattad! Rashel transport AB 🙏