Verktygslåda
Snabbguide
Kom igång - 3 steg till din första kund
William Jacobsen
Uppdaterad 29. jan 2025, 13:08 · 1 min. läsning
William Jacobsen
Uppdaterad 29. jan 2025, 13:08 · 1 min. läsning
1. Bekanta dig med tjänsten
- Logga in på ditt konto och utforska hela kontot. Ju mer du vet om ditt konto och tjänsten desto bättre kommer du kunne använda den.
- Titta gärna igenom guiden som visas när du loggar in för första gången
- Glöm inte att lägga in referenser på tidigare jobb du gjort.
2. Svara på jobb
- Den första kontakten med kunden är den viktigaste och ibland också den mest avgörande för om kunden väljer att anlita ditt företag eller inte.
- Kom ihåg att svara snabbt så att kunden inte hinner välja någon annan. Ju fler kunder ni kontaktar desto större chans har ni att få jobb.När du hittat ett jobb som passar dig skicka då ett meddelande till kunden. Beskriv varför kunden ska välja just ditt företag. Se till att vara tydlig och svara på det som kunden frågar efter. När du har skickat meddelandet till kunden får du även tillgång till kundens e-post och telefonnummer.
- Ett tips är att spara ett par meddelanden som du tycker fungerar bra som mallar så att du kan använda dem igen. Det gör du genom att klicka på “spara som mall” under meddelandet.
- OBS! Tänk på att du behöver vara aktiv för att få kunder genom Servicefinder. Se till att svara snabbt på kundens meddelanden och hör av dig igen om du inte får svar.
Publicerad 14. jan 2025, 11:19
Uppdaterad 29. jan 2025, 13:08