Lant & trädgårdsidyll

Lant & trädgårdsidyll:

Jag är glad att jag vågade chansa på Servicefinder

År 2017 gick Märtha Bergqvist med i Servicefinder för att hitta kunder till sitt nystartade mark- och trädgårdsföretag. Först kände hon sig tveksam till att tjänsten skulle fungera. Nu säger hon att Servicefinder är en av de bästa grejerna hon gjort för sitt företag – här berättar hon varför.


Efter att ha arbetat som växttekniker och trädgårdsinredare i 12 år valde Märtha att starta eget. Att vara egenföretagare var något hon hade drömt om länge. Mindre restid och friheten att kunna styra sina egna arbetstider var det som lockade.

– Jag ville bli egenföretagare för att kunna bestämma själv. Jag kom till en punkt då jag kände att jag måste bestämma mig. Jag bor mellan Uppsala och Enköping, men jobbade i Stockholm så det var 2 timmars restid varje dag. När barnet blev större insåg jag att det var kvalitetstid med henne som gick förlorad, säger Märtha.

2017 uppfyllde hon sin dröm och företaget Lant & trädgårdsidyll blev verklighet. För att slippa restiden bestämde sig Märtha för att rikta in sig på trädgårdsuppdrag i Uppsala och Enköping. En kort tid därefter blev hon kontaktad av Servicefinder.

– När jag gick med tänkte jag att jag sålt min själ till djävulen, säger hon och skrattar. Nu så är jag glad att jag vågade chansa på Servicefinder – det är en av de bästa grejerna jag gjort! Jag hade aldrig fått så härliga kunder, som stannat med mig så länge, om det inte vore för tjänsten.

Hon berättar att tjänsten hjälpte henne att komma på fötter när hon var nystartad.

–  Första året innan folk hade lärt känna mig och ryktet hade börjat gå på Facebook var det bara Servicefinder som gällde. Jag hade inte kommit igång annars. Jag fick en kund i Uppsala via tjänsten och det gav i sin tur flera kunder där. Nu tar jag hand om fyra trädgårdar där runt omkring. Så kunderna jag har fått har gett ringar på vattnet, säger hon.

Att tjänsten funkat så bra för henne tror Märtha själv beror på hennes kundbemötande.

–  Gör man ett glatt och trevligt mail till kunderna och avslutar med “ha en jättefin dag” så visar man att man är en genuint trevlig person. Det har också varit fördelaktigt att vara kvinna. Både män och kvinnor tycker det är häftigt att jag är kvinnlig företagare. Min 83- åriga kund uttrycker ofta hur modig och stark jag är som driver eget, berättar hon.

Märtha säger att hon älskar att driva eget och har inga planer på att någonsin sluta vara egenföretagare.

– Så länge kroppen orkar kommer jag aldrig bli anställd igen, säger hon.

Nyfiken på Lant & trädgårdsidyll? Besök företagets Instagram här.

Servicefinder Proffs

Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder?

Lämna en intresseanmälan, så kontaktar vi dig med mer information!

Intresseanmälan
En man med grå huvtröja
Servicefinder Proffs

Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder?

Lämna en intresseanmälan, så kontaktar vi dig med mer information!

Intresseanmälan