Sanchez Golvspecialisten

Sanchez Golvspecialisten:

Man har personlig kontakt med kunderna

Sanchez Golvspecialisten grundades 2016 och blev snart underentreprenörer till ett större byggföretag. Förra året växte nya tankar fram om hur de skulle gå tillväga för att hitta egna kunder. Här berättar Sanchez Golvspecialisten om deras resa och hur Servicefinder hjälper dem att bygga en egen kundbas.


Erika jobbar på familjeföretaget Sanchez Golvspecialisten som grundades av hennes pappa år 2016. Det var efter att ha arbetat med golv en längre tid som hennes pappa bestämde sig för att starta eget inom golvbranschen. Erika blev klar med skolan det året och hoppade in för att hjälpa sin pappa. ”Han kan allt om golv! Det enda som hade hindrat honom innan var språket”,  berättar hon.

Företaget inledde ett samarbete med ett byggföretag som underentreprenörer och fick på så sätt in sina första kunder. Erika och hennes pappa funderade dock mycket på hur de kunde hitta andra kanaler att få in kunder på.

– Vi började fundera på att försöka hitta egna kunder förra året. Sedan blev vi kontaktade av Servicefinder och det var helt rätt tidpunkt för oss. Jag tänkte att vi skulle våga satsa på tjänsten och att det skulle bli en kul utmaning, säger Erika.

Tidpunkten var rätt för företaget, men en svår tid för världen. Det var vår och en tid när pandemin var som värst i Sverige.

– Vi gick med i Servicefinder när pandemin var som värst, så i början gick det lite trögt. Vi hade heller inga omdömen. Därför tog vi ett mindre jobb och fick på så sätt in vårt första omdöme. Sen så vann vi ytterligare ett jobb och därefter började det flyta på. Vi vann fler och större jobb så när sommaren kom gick det jättebra!

Hon berättar vidare att den största förändringen inom företaget, sedan de gick med i Servicefinder, är den personliga kontakten med kunderna.

–  Jag gillar att man har personlig kontakt med kunderna! Vi kan vända oss till kunden direkt och ha kontakt från första samtalet tills jobbet är slutfört. Jag har också fått jättebra stöd från Daniél på Servicefinder. Behöver jag hjälp med något så finns han där för att lösa problemet. Jag har alltid någon att vända mig till för att få snabb hjälp!

Tre framgångstips från Sanchez Golvspecialisten

Börja med ett mindre projekt

Ha inte så bråttom! Det kan gå lite trögt i början innan du har lärt känna tjänsten och fått in dina första omdömen. Gå inte på de allra största projekten i början, utan ta mindre jobb för att få in omdömen. Med tiden kommer din kundbas att växa – och jobben!

Ring inte kunden för mycket

Ring inte kunderna för många gånger,  kunderna gillar inte det och det ger en dålig bild av ditt företag. Jag brukar dra iväg ett sms och fråga om det funkar bra att jag ringer vid en viss tid. Om kunden inte svarar brukar jag ringa dagen efter. Använd sunt förnuft!

Lyft fram dina referenser direkt

Jag brukar be kunderna kolla våra omdömen när jag skickar det första meddelande till dem. En gång pratade jag med en kund som sa att många hade ringt, men hon valde oss för att hon hade sett våra fina omdömen! 

Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder?
Lämna en intresseanmälan här!

Servicefinder Proffs

Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder?

Lämna en intresseanmälan, så kontaktar vi dig med mer information!

Intresseanmälan
En man med grå huvtröja
Servicefinder Proffs

Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder?

Lämna en intresseanmälan, så kontaktar vi dig med mer information!

Intresseanmälan