TL Måleri

TL Måleri:

Vi vinner 50% av jobben hos Servicefinder

TL Måleri AB är en nystartad målarfirma fast med massvis av rutin. Theodoros som grundande bolaget har nämligen arbetat som målare i över 10 år. I augusti 2022 ville han prova vingarna som egenföretagare, något han inte ångrar. Faktum är att han redan efter årskiftet måste anställa en eller två nya målare.


”Det var minst sagt blandade känslor när jag bestämde mig för att starta en egen målerifirma. Lika delar läskigt, lika delar spännande och kul.”

Theodoros har fått mycket hjälp från den målerifirman han arbetade för tidigare med att hitta nya kunder. Men han behövde hitta ännu fler, och det var då Servicefinder kom in i bilden.

”Jag övervägde några olika tjänsteförmedlare innan jag bestämde mig för just Servicefinder. Den främsta anledningen var det trevliga bemötandet jag fick av en säljare hos er.”

Den första månaden var något tuff för Theodoros och TL Måleri. Men redan månaden efter så vann företaget hela 5 jobb via Servicefinder.

”Då kände jag att jag började få snurr på grejorna och lärde mig hur allt fungerade. Så är det väl med allting i början, man kan inte vara bäst direkt.”

Theodoros berättar vidare att han nu vinner ungefär 50% av jobben han svarar på.

”Ja det är väldigt roligt! Vad jag gör rätt, vet jag inte riktigt. Men något som har hjälpt mig mycket är att jag nu kan hänvisa till tidigare omdömen. Sen har jag rätt lätt för att handskas men människor, jag tror att jag hade varit en bra säljare om jag inte blivit målare, säger han och skrattar.”

TL Måleri har 4.63 av 5 i omdöme och har utfört 13 jobb hittills med Servicefinder.

”Det går bra nu, det går faktiskt så pass bra att jag måste anställa en eller två målare efter årskiftet för att hinna med.”

3 framgångstips från TL Måleri AB

Första kontakten är viktig
”Något jag la ner mycket tid på i början var att utforma bra meddelanden. En funktion som jag tyckte var mycket användbar i er tjänst var att jag kunde spara meddelanden som mallar. På så vis kan jag kontakta kunden snabbt och proffsigt på samma gång.”

Var noga med att be om omdömen
”Jag märkte att ju fler och bättre omdömen jag hade, desto lättare var det att vinna jobb. Jag är noggrann med att be om ett omdöme från kunden. Nu använder jag det även som ett argument i mina meddelanden.”

Ta mindre jobb i början
”För att komma igång och framförallt få omdömen tror jag inte att man ska vara kräsen i början. Ta även mindre jobb, det kommer löna sig i längden.”

Servicefinder Proffs

Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder?

Lämna en intresseanmälan, så kontaktar vi dig med mer information!

Intresseanmälan
En man med grå huvtröja
Servicefinder Proffs

Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder?

Lämna en intresseanmälan, så kontaktar vi dig med mer information!

Intresseanmälan