UK Flytt och Städservice AB

Enklare vardag!

UK Flytt och Städservice AB har fått 22 omdömen (Snittbetyg: 4.6)

Robert
oktober 2024

Flyttstädningen utfördes snabbt och effektivt med bra kommunikation. Alla parter var nöjda.

UK Flytt och Städservice AB svarade:
Tack Robert för att du tog dig tid att lämna detta fina omdöme! 😁 Vi vet att kommunikationen är viktig för att utför uppdrag som motsvarar kundens förväntningar. Vi är glada att vi lyckats åter igen, och härligt att både ni och de nyinflyttade blivit nöjda med resultatet! ✨🌸
Elisabet
september 2024

Punktliga trevliga noggranna och omtänksamma. Bara plus med detta företag.

UK Flytt och Städservice AB svarade:
Tack Elisabeth för en stjärnspäckat omdöme och fint samarbete med er! 🤩 Vi gör alltid vårt yttersta hela vägen från planering till utförande och eventuella följdfrågor, superkul att ni är nöjda som kund hos oss!🌺🌞
Christoffer
augusti 2024
UK Flytt och Städservice AB svarade:
Tack Christoffer för ett fint omdöme, kul att du är nöjd med flyttstädningen. 😊🌺Vår personal är ute på liknande uppdrag varje dag och vet verkligen hur man når ett toppresultat! ✨
Karl
juli 2024

Bra snubbar och tjejer. Kom i tid och var noggranna.

UK Flytt och Städservice AB svarade:
Hej Karl och tack för din fina omdöme, kul att du blev nöjd med våra tjänster! Önskar dig en riktigt härlig sommar! 🌺
Patrik
juli 2024

Lång historia.

TL/DR: Jag kan inte rekommendera detta företag då jag anser att de genomfört ett oförberett, stressat och slarvigt arbete som skadat … Visa mer

Lång historia.

TL/DR: Jag kan inte rekommendera detta företag då jag anser att de genomfört ett oförberett, stressat och slarvigt arbete som skadat alltför mycket av våra ägodelar samt att de istället försöker få oss att betala extra för städrelaterade oväsentligheter.

Vi valde detta företag efter de erbjudanden och offerter vi fått här på servicefinder. Vissa mer eller mindre förtroendeingivande och vi gjorde även en koll på företagen på reko. Detta företag utmärkte sig som ett tryggt och trovärdigt val och jag fick ett mycket bra första intryck av representanten som ringde upp mig för detaljfrågor. Vi beställde packning av vårt bohag dagen innan flytt och personalen fick en klar inblick i omfattningen av flytten. De uppträdde förvånande över uppdraget trots att det var beskrivet som 130 kvm men jag fick flera gånger möta suckar och stön från personalen när jag visade upp vad de skulle packa och förbereda inför flytt. Deras kvalitet var uttalat flexibel då de i vissa fall paketerat korrekt med papp och plast men u andra fall bara slängt ner saker hipp som happ i flyttkartonger utan något spår av varsam paketering eller ordning. Min uppfattning är att personalens stress inför uppgiften sken igenom deras kvalitet men mer om det senare när jag beskriver ledningen.

Under packningsdagen fanns två av oss kunder på plats under hela tiden för att kunna svara på frågor. Ändå prioriterades det fel (mörkläggningsgardiner och annat som vi skulle använda när vi sov sista natten packades ner trots kommunikation kring detta). Både innan uppdraget påbörjades hade jag beskrivit uppdraget med vilka möbler som de behövde montera isär. Väl på plats rapporterade vi även detta muntligen ett antal gånger men det skedde inte ändå. Möbeln var fortfarande ihopmonterad till den mån att den behövde monteras isär dagen efter på själva flyttdagen och då begärde personalen extra betalt för det arbetet.

De blev inte klara på packningsdsgen och de fick slut på embalage och arbetsdag. Packningen betalade vi för per timme så de skulle fortsätta packningen dagen efter på själva flyttdagen.

Värt att nämna att vi kunder redan packat 40 flyttlådor plus en del annan materiel som vi redan innan förvarar på lagerlokal på 7,5 kvm med enkel och närbelägen tlllgång.

Själva flyttdagen inleddes med att vi som vanligt fick vänta ett par minuter efter avtalad starttid (det skedde genomgående alla tre dagar inkl städningen). Då hade de anpassat bemanningen och lagt till en person till själva flytten och under hela den dagen fanns vi kunder på plats på både frånträdesplatsen och tillträdesplatsen och arbetade med nedmontering respektive uppackning. Trots detta bröts det sönder trådbackar på 6 platser där man istället kunnat ta bort fyra sprintar vilket renderat de obrukbara och måste kasserats. En kompressor placerades på högkant i en flyttkartong (så att den ändå stack upp) vilket gjorde att det runnit ut kompressorolja i kartongen vilket utöver att behöva ersätta sagda kompressorolja kunnat kontaminera om det inte upptäckts direkt vid flyttdagen.

Här får jag en tydlig känning om stressen personalen upplever. De skyller på dålig ledning för ”de är nya på det här”. I efterhand börjar även ledningen ifrågasätta uppdraget att det skulle vara mer än min beskrivning men det är i min tolkning endast en undanflykt till att inte ha tagit korrekt åtgärder. Jag hade beställt en lugn och trygg flytthjälp men fick stressad personal som inte fått tillräckliga medel för att kunna lösa sin uppgift tillfredsställande. Det resulterade i flera skador på våra ägodelar. Även skador i väggar av transporten. Flytten tog från 08:00 (de kom senare) till 22:00 samma kväll! Och vi har två småbarn att natta 19:00! Så ingen av oss blev glad åt det. Personalen superstressad och riktigt less på uppdraget och vi som såg fram emot en trygg och säker flytt besvikna. Värt att tillägga här att personalen också suckade och stönade om vårt förråd på 7,5 kvm. Fick kommentarer som ”det var mycket större” så återigen var de inte förberedda. Själva det lasset tog inte ens ett helt lass då det var förberett av oss innan.

Så redan här såg jag tendenser till att vilja ta extra betalt när de inte klarar av uppgiften inom ramarna som definierats och kommunicerats i detalj.

Exempel på fler skador: en dockvagga i trä (som byggts av en släkting) hade spruckit helt på ena sidan då något tungt antagligen placerats uppepå. När detta påtalades så skyllde flyttpersonalen på varandra/försökte avsäga sig ansvaret. Hög växt i kruka som placerats i flyttkartong som sedan stängts, trots att växten stack upp flera dm, vilket såklart ledde till att den gick sönder. En flyttlåda full med glas, tydligt uppmärkt, var intryckt då en tung låda placerats snett ovanpå och sjunkit ned i lådan under. Mirakulöst nog gick inget sönder då. Nivån på kvaliteten är bristfällig helt klart.

Eftersom flytten tog slut 22:00 åkte personalen hem direkt. Saker stod placerade huller om buller och vi hade ej möjlighet att inspektera för att påtala mer än några få saker. Det visar sig stå i avtalet att alla skador ska anmälas direkt vid flytt så att personalen kan intyga. Detta har lett till att vi endast fick en viss nedslättning av de pengar de ändå ville lägga till ovanpå det vi redan beslutat oss om och alla andra skador gör vi miste ersättning på eftersom de är sent inkomna så här dagarna till veckorna efter, allteftersom vi packar upp vårt bohag.

Nu kommer vi till flyttstädningen. De var 45 min sena så det påverkade oss en aning. När de väl börjat får jag efter ett tag meddelande från den som är ansvarig på plats om att det finns vissa platser i vårt hem som de klasssde som ”tuff smuts” och är att betrakta som att det tar extra betalt för rengöringen av det. 22 bilder togs och visades upp för mig. Och här blir jag mållös. Det är bilder på det mest basala av normala städmoment så jag blir mörkrädd att de ska betraktas som ”tuff smuts”. Det var smulor i lådor (ett antal bilder), kattsand på marken, dammigt på tvättmaskinen som jag dragit fram åt de. Ska försöka bifoga några bilder här men kom igen! Är det verkligen ett professionellt arbete att börja försöka få till extra betalt genom att hänvisa till struntsaker?

På städbesiktningen fanns en del märken kvar på golvet efter tidigare tejp och de sa att de försökt men de lyckades inte få bort dem. Det fanns emellertid starka medel som de hade med sig och kunde ta till men de kunde inte garantera att det skulle skada golvet. Mitt förslag var att ifall köparna hade synpunkter kunde de åberopa den städgaranti företaget utlovat (trygg och säker affär ni vet) men då klämde han ut sig att vi i så fall skulle få betala extra för städgarantin i form av framkörningsavgift för att vi bodde så långt ifrån deras säte i Älvsjö! Aldrig hört talas om något sådant! Och vad är det för garanti när det aktivt straffar oss som kunder om det skulle åberopas? Nä, han fick bort fläckarna visade det sig under tiden det tog för mig att prata i telefonen.

Nej, jag kan inte rekommendera det här företaget och hoppas min historia ger dig som läsare en inblick i vår upplevelse.

UK Flytt och Städservice AB svarade:
Hej Patrik och tack för din detaljerat omdöme! Vi beklagar att det har hänt så under din flytt och jag vill bara förklara lite hur vi jobbar och hur vi tänker. Som det framgår i offerten så skall skador rapporteras i samband med flytten, men vi har såklart överseende med att ni inte hann kolla allt samma dag eftersom det blev så pass sent. Dock återkom du angående trådbacken först den 13/6, vilket är 2 veckor efter utförd flytt. Vi har som tidigare nämnt sett över hur vi planerar flyttuppdrag framöver, för att de ska utföras inom kortare tid. Vi har även påmint personalen att alltid säga till oss om något går sönder vid flytten, eftersom vi har som rutin att informera kunden i så fall - så att vi kan komma överens om en lösning. Gällande städningen har vi ändrat i våra offerter samt bokningsbekräftelse, så att man som kund känner sig mer beredd på ev. tillkommande extra timmar. Även om vissa av sakerna vi skickade bild på inte tog så mycket tid, så gjorde det tillsammans med det andra att det behövdes mer tid för att nå ett gott resultat. Normalt sett tar flyttstädning 1 mantimme/10 kvm, om det krävs mer tid debiterar vi för det. Med det sagt är det såklart viktigt för oss att utvecklas och fortsätta ha nöjda kunder. Vi har allvarligt tagit upp detta med personalen för att sådant inte ska upprepas i framtiden.
Annick
mars 2024

Blev nöjd med deras bemötande och service. Skulle gärna rekommenderar de till mina vänner.

UK Flytt och Städservice AB svarade:
Tack för ditt fina omdöme Annick! 😊 Vad kul att flytten gick smidig. Vi levererar alltid toppklass service till våra kunder. 🤩
Nina Karlsson
februari 2024
UK Flytt och Städservice AB svarade:
Tack Nina för detta fina betyg! 🤩 Vi gör alltid vårt yttersta för att leverera förstklassig städning och kundservice, så härligt att ni är nöjda hos oss! ✨
Bo
januari 2024

Snabba på att återkomma vid frågor eller tillägg.

Smidiga och ansvarsfulla.

Otroligt proffsiga

UK Flytt och Städservice AB svarade:
Tack för ditt fina omdöme Bo!😊 Kul att du är nöjd med vår service. Vi vill alltid skapa ett trygg och smidigt samarbete med våra kunder. ⭐⭐⭐⭐⭐
Mona wikström
december 2023

Väldigt bra städföretag. Punktliga trevliga och vilket fint hus vi har nu. Tack

UK Flytt och Städservice AB svarade:
Tack Mona för ditt omdöme! 😊 Härligt att du är nöjd som kund hos oss! 🥳✨
Marie Eriksson
december 2023
UK Flytt och Städservice AB svarade:
Tack för ditt omdöme Marie! 😊 Vad härligt att du är nöjd med storstädningen. ✨ Återkom gärna med feedback med vad vi kan göra bättre, eftersom vi vill få 100% nöjda kunder.